סיימתי השתלמות של 30 שעות, שהעברתי בבית ספר במסגרת "מחשב לכל מורה". העברת השתלמות בחדר מורים היא משימה לא פשוטה, הדורשת התייחסות לדיפרנציאליות של הלומדים, לעומס העבודה שיש עליהם ולקשיים שלהם במהלך העבודה היומיומית.
בהשתלמויות מורים בית ספריות, בהן חדר המורים כולו מחוייב להשתלם מתעוררים מספר קשיים.
שילוב המחשב בהוראה, מגיע לעיתים כ"הנחתה" על המורים כצוות, בחדר מורים הם מקבלים את ההודעה והצורך בהשתלמות כמטלה שיש לבצע. הלמידה נעשית מיד לאחר סיום הלימודים כשהם, יותר נכון הן מוטרדות עדיין מקשיי היום, ממה שעבר עליהן בכיתה, אחרי 5 או 6 שעות בהן הן לימדו, טיפלו בבעיות ובילדים בכיתה. ישר משם הן הולכות לחדר המורים ללמוד בעצמן. ברוב המקרים יש לפני הלימדוים ישיבת צוות בהן המנהל/ת מודיע/יה הודעות והרבה מטלות נערמות... ואז מתחילים ללמוד. התנאים הפיסיים לא מאד נוחים, לא לכולן יש חיבור למטען ומקום להניח את המחשב הנייד. למרצה (אני..) לא תמיד יש מקרן ו/ או תוכנת שליטה ולוקח זמן למקד לרכז ולהתחיל לעבוד. יש בין המורים הבדל גדול ברמה ובשליטה במיומנויות וכמובן ברצון ללמוד ויותר מכך בחשיבה ובהבנה בצורך ב"כלי" הזה לצורך ההוראה. הרבה מורים ותיקים וצעירים לא משוכנעים בצורך וביתרון היחסי שיש להכנסת המחשב לכיתה. לא כולם בטוחים שזו הדרך הנכונה ורואים הרבה חסרונות בשימוש בו. הרבה זמן בהרצאה שלי מוקדש לשיכנוע בצורך, יצירת מוטיבציה לשינוי ורק אז אפשר להתחיל לעבוד. אני מציגה אתרים מעניינים שיכולים להיות להם שימושיים ותוכנות שיש בכל מחשב כדי ליצור משימה לפתיחת נושא או סיכומו שיהיה מעניין ובעל ערך מוסף להוראה. אני מאד אמפטית למורות בהשתלמות ומאד מבינה מאיפה הן מגיעות ולאחר השתלמות שלמה גם מקבלת פידבקים ועבודות שמוכיחות שאכן כדאי להמשיך ולהכשיר מורים, יש הרבה מורים שמתחברים לעניין ועם הנחייה ועזרה נגישה יוצרים שינוי משמעותי וזה נותן סיפוק אמיתי.
בהשתלמויות מורים בית ספריות, בהן חדר המורים כולו מחוייב להשתלם מתעוררים מספר קשיים.
שילוב המחשב בהוראה, מגיע לעיתים כ"הנחתה" על המורים כצוות, בחדר מורים הם מקבלים את ההודעה והצורך בהשתלמות כמטלה שיש לבצע. הלמידה נעשית מיד לאחר סיום הלימודים כשהם, יותר נכון הן מוטרדות עדיין מקשיי היום, ממה שעבר עליהן בכיתה, אחרי 5 או 6 שעות בהן הן לימדו, טיפלו בבעיות ובילדים בכיתה. ישר משם הן הולכות לחדר המורים ללמוד בעצמן. ברוב המקרים יש לפני הלימדוים ישיבת צוות בהן המנהל/ת מודיע/יה הודעות והרבה מטלות נערמות... ואז מתחילים ללמוד. התנאים הפיסיים לא מאד נוחים, לא לכולן יש חיבור למטען ומקום להניח את המחשב הנייד. למרצה (אני..) לא תמיד יש מקרן ו/ או תוכנת שליטה ולוקח זמן למקד לרכז ולהתחיל לעבוד. יש בין המורים הבדל גדול ברמה ובשליטה במיומנויות וכמובן ברצון ללמוד ויותר מכך בחשיבה ובהבנה בצורך ב"כלי" הזה לצורך ההוראה. הרבה מורים ותיקים וצעירים לא משוכנעים בצורך וביתרון היחסי שיש להכנסת המחשב לכיתה. לא כולם בטוחים שזו הדרך הנכונה ורואים הרבה חסרונות בשימוש בו. הרבה זמן בהרצאה שלי מוקדש לשיכנוע בצורך, יצירת מוטיבציה לשינוי ורק אז אפשר להתחיל לעבוד. אני מציגה אתרים מעניינים שיכולים להיות להם שימושיים ותוכנות שיש בכל מחשב כדי ליצור משימה לפתיחת נושא או סיכומו שיהיה מעניין ובעל ערך מוסף להוראה. אני מאד אמפטית למורות בהשתלמות ומאד מבינה מאיפה הן מגיעות ולאחר השתלמות שלמה גם מקבלת פידבקים ועבודות שמוכיחות שאכן כדאי להמשיך ולהכשיר מורים, יש הרבה מורים שמתחברים לעניין ועם הנחייה ועזרה נגישה יוצרים שינוי משמעותי וזה נותן סיפוק אמיתי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה