יום ראשון, 3 ביולי 2011

מהי אינטראקטיביות

בעקבות דיון שנערך בכתה , ובו התווכחנו על משמעות המושג, התחלתי לחפש חומרים בנושא ואני מקווה להגיע למסקנות שיבהירו לי אותו.
מצאתי מספר מאמרים העוסקים באינטראקטיביות, אערוך סקירה שלהם ואני מקווה שאצליח להגיע להגדרה מדוייקת כמה שאפשר.
 אינטראקטיביות בדיווח

במאמר יש ניסיון להגדיר את המושג אינטראקטיביות וזיהוי מאפיינים של החוויה האינטראקטיבית. "בניגוד לתקשורת קווית וחד סטרית, כמו: כמו עיתון מודפס, רדיו וטלוויזיה בעידן שלפני הדיגיטאלי,  תקשורת מתווכת מחשב ואינטרנט פתחה אפשרויות רבות לתקשורת אינטראקטיבית, המאפשרת שיחה ותגובות הדדיות,  בין יחידים ובין רבים, באמצעות: האי-מייל, הצ'ט, ה-  ICQהפורום והטוקבק.  תקשורת זו יכולה להיות סינכרונית   ו/או א-סינכרונית ולאפשר תגובה מאוחרת בהתאם לבחירת המגיב ולפורמט הספציפי (פורום, טוקבק, אי-מייל). היא מכילה את כל צורות הביטוי (מילים, תמונות, קול, וידיאו), מאפשרת קישורים לקבצים אחרים הקיימים ברשת ולעיתים גם לקבצים הקיימים במחשב המשתמש, היא יכולה להיות גלויה ואנונימית, פורמאלית וספונטאנית, היא יכולה לפנות ליחיד ולרבים".
המיקוד הוא הטכנולוגיה כיון שהיא זו מאפשרת לכל זה להתקיים: "כי גלומה בה הבטחה דמוקרטית וכי היא לעיתים בלתי צפויה, קשה לניהול יעיל ובלתי אפשרית לשליטה מוחלטת". זו הבעייתיות הרבה שיש לנו במערכת החינוך עם הפעילות האינטראקטיבית, אנחנו כאנשי חינוך לא יודעים מה יקרה ולא יכולים לצפות לאן תוביל אותנו האינטראקטיביות. אי אפשר לצפות או לתכנן את מה שיקרה.

אין תגובות: