יום חמישי, 7 ביולי 2011

מהי אינטראקטיביות

אינטראקציה (מילון אוקספורד האנגלי), פעולה או השפעה הדדית של בני אדם או דברים, אלה על אלה אינטראקטיביות היא קיומם של פעולה ותגובה בעת ובעונה אחת.באינטראקטיביות המשתמש הוא אקטיבי ויש לו את היכולת ליצור אינטראקציה.יש בין הצדדים הידברות, הידודיות.האינטראקטיביות מאפשרת תקשורת אישית, בזכות האינטראקציות אפשר לדעת מי יושב מולנו, מה הוא אוהב, כלומר למעשה יוצרת האינטראקטיביות פרסונליזציה.

למדנו היום בקורס על אינטראקטיביות התפתח ויכוח : האם כל אינטראקציה היא אינטראקטיביות. אני הולכת עם המחשבות כבר כמה ימים. התחלתי לחפש מידע ודעות שונות על הנושא, הגדרות וניתוח המושג "אינטראקטיביות"
שרונה כרמל נצר כותבת:
(מנכ"לית כרמל אינטראקטיב מדיה המתמחה בפיתוח פתרונות תוכן חווייתיים וטכנולוגיים לשיווק, הדרכה ותערוכות.) : חשוב להבחין בין שני מושגים דומים: אינטראקציה ו-אינטראקטיביות.
בכל תרחיש אינטראקטיבי מתקיימת אינטראקציה אך לא בכל מצב בו קיימת אינטרקציה מתקיימת אינטראקטיביות. משמעות המושג "אינטראקציה" היא "לבוא במגע" בעוד משמעות המושג "אינטראקטיביות" היא הפעלה הדדית.
דוגמא קלאסית לתרחיש אינטראקטיבי היא דיאלוג. דו-שיח מייצג את התפיסה שבו תגובה גוררת תגובה במעגל אין סופי. לעומת לחיצה על כפתור בטלוויזיה בה אנו באים במגע עם חפץ אבל לא מופעלים בחזרה, רק מפעילים.
בכל פרוייקט צריך להחליט האם אנו מייעדים את קהל היעד שלנו להיות משתמשים או משתתפים.
בעזרת כלים אינטראקטיביים הפועלים על פלטפורמות טכנולוגיה הבנויים באופן מעניין חדשני, וחוויתי ניתן לרגש, למשוך, לרכז להפעיל ולשכנע קהל מבקרים אשר מגיעים לאירועים ליצור "דיאלוג" עם המוצר או שרות שאותו אנחנו מעוניינים לשווק. פעילויות ומשחקים אינטראקטיבים יהיו תמיד גורם משיכה חזק ביותר.


מהדברים הללו אני מבינה שאינטראקטיביות אינה רק אינטראקציה אלא הדגש הוא דווקא על האקטיביות =  פעלתנות המעשה, הפעולה שיש ליצור ולהגיב על פעולה אחרת הן החלק החשוב והמרכזי ב"אינטראקטיביות". 

2 תגובות:

אברהים אמר/ה...

שלום וברכה,
שמי יחיא סטודנט לתואר שני ניהול וארגון, התרשמתי מהבלוג שלך, נוח לקרוא בו, עצוב יפה, נושאים מעניניים, הנושא של אינטראקציה הוא חשוב ובמיוחד בעבודה שלנו כמורים וישנו יחס בין מורים למורים, מורים תלמידים, מורים והורים.
תודה רבה

הבלוג של פראס אמר/ה...

איילת שלום
שמי נסאר פראס .הגעתי לבלוג שלך במסגרת משימה שקבלנו בקורס תקשוב ולמידה של מתי אלפר.
אני בחרתי בבלוג שלך מבין רשמה של 45 בלוגים. כי בבלוג שלך יש נושאים מענינים וחשובים.
בהצלחה עם הבלוג -נסאר פראס