יום שישי, 12 באוגוסט 2011

מהי יצירתיות ? ד"ר קן רובינסון


לפני כמה שבועות כתבתי כאן על כתבתו של ד"ר רובינסון "למצא את האלמנט"
מצאתי את הסרטון הזה בהרצאות של ted בו מציג הד"ר את הטענה שלו על ריבוי אינטליגנציות והעולם שלנו כיום- בניגוד למה שהיה בעבר, ולתפקידו של החינוך בהתאם. מרתק, מצחיק ומעורר מחשבות רבות על התנהלותינו מול ילדינו ומול תלמידנו.  אני עדיין מחנכת את ילדיי הפרטיים שבלי לימודים קשה להתקדם בעולמנו. קשה למצא עבודה, קשה להתפרנס האם זה נכון? אולי התפיסות שלי מבוססות על העולם הישן בו אנחני גדלתי. אני שעדיין עובדת באותה עבודה כבר 20 שנה. היום מחליפים עבודות, משנים מקומות  ולא נשארים כל החיים במקצוע אחד...
אני חושבת בכל זאת  שלימודים הם מפתח להרבה דלתות. מאפשרים התקדמות ומאפשרים בהמשך לבחור ולשנות וככל שיהיו בידיהם יותר "מפתחות" יהיה להם יותר קל להתקדם. טענתי היא שככל שיש לך יותר ידע אתה יותר חופשי לבחור. נכון שיש הרבה ילדים ומבוגרים שהמדידה במדדים של בית הספר פוגעים בבטחונם בית ספר מודד ילדים בצורה חד ערכית ולכן חוטא לילדים רבים. ולא מאפשר להם להיות גאים בכשרונות שלהם לפתח אותם ולהתקדם בהם. ההכנה של בית ספר את תלמידיו לחיים, שזו מטרה חשובה שעליה הוא מצהיר, בהחלט לא מתממשת בהרבה מקרים.
לשמחתי הרבה ילדיי לומדים בתיכון שנקרא "מדעים ואומנויות" למזלי הטוב שניים מילדיי בחרו במסלול המדעי כיון שהוא עניין אותם והם הרגישו במסלול זה מאותגרים והצליחו בו מאד וילדתי הצעירה החליטה ללכת למסלול האמנותי, שהוא התחום החזק אצלה במיוחד והיא מתחילה עכשיו לעסוק באמנות ובעיצוב. אני חושבת שמגוון כזה המאפשר לכל תלמיד לבחור מסלול לפי נטיית ליבו ועדיין מקנה להם את התעודה הנדרשת כדי להתקדם בהמשך (זה עוד לא השתנה...) משפר את השגת המטרה - הכנה לחיים.

אין תגובות: