יום שישי, 26 באוגוסט 2011

אי אפשר לחבר את הנקודות במבט קדימה רק במבט לאחור

סטיב ג'ובס - האיש שהקים את חברת אפל ויצר את המחשב האישי הראשון בשנת 1976, נאם לפני 6 שנים בפני בוגרי אוניברסיטת סטנפורד. מאז יצר את סרטי "צעצוע של סיפור" ואת האייפון והאייפד.  אתמול הוא הודיע על עזיבת תפקידו. בכתבה מצטטים אנליסטים האומרים ש"אפל" היא סטיב ג'ובס וסטיב ג'ובס הוא "אפל". "האיש שהחזון שלו הפך את הכל לאפשרי"    "יום עצוב לטכנולוגיה" מתאר אותו אחד הבלוגרים. 
העלתי לכאן כמה משפטים מרכזיים בעיניי מהנאום שלו, ואני מצרפת את הקישור לנאום גם בכתב, כיון שיש בו חזון לחיים בכלל שמאד אהבתי. איש שיצר שינוי עצום בחיים של כולנו מכל היבט שעליו נסתכל. ומבחינה טכנולוגית - לא יאמן אייך בתקופה כל כך קצרה השינוי הוטמע באופן כל כך עמוק בחיינו.  מ1976  ....ועד היום-כל ילד משחק באייפון, בגודל כף ידו.
  • "הרבה מהדברים שהתגלגלתי אליהם כתוצאה מסקרנות ואינטואיציה התגלו כבעלי ערך עצום בשלב מאוחר יותר של חיי. אבל אי אפשר לראות את הנקודות במבט קדימה, רק בהמשך במבט לאחור".
  • "אתם חייבים לבטוח בכך שהנקודות יתחברו בשלב כלשהו בעתידכם.האמונה שהנקודות יתחברו במהלך הדרך תיתן לכם את האומץ ללכת בעקבות הלב שלכם, גם כשהוא מוביל אתכם מחוץ למסלול...."
  • "לפעמים החיים מכים אתכם בראש: אל תתנו לזה לגרום לכם לאבד את האמונה...הדבר היחיד שעזר לי היה שאהבתי את מה שעשיתי. אתם חייבים למצא את מה שאתם אוהבים, זה נכון לגבי העבודה בדיוק כמו לגבי בן זוג. העבודה ממלאת חלק עצום מחייכם, והדרך היחידה לעבודה נהדרת היא לאהוב את מה שאתה עושה. אם לא מצאתם - המשיכו לחפש ואל תתפשרו. אתם תדעו כשתמצאו."
  • "לזכור שאתם עומדים למות זו הדרך הטובה ביותר כדי להפסיק לחשוב שיש לכם משהו להפסיד- אתם כבר עירומים; אין סיבה לא ללכת בעקבות הלב שלכם"... אל תחיו חיים של אחרים, אל תתנו לדעות של אחרים להשתיק את הקול הפנימי שלכם והכי חשוב גייסו את האומץ ללכת בעקבות הלב והאינטואיציה שלכם".
  • ולסיום ברכה של פרידה "אני מאחל לכם הישארו רעבים, הישארו מטופשים"

תגובה 1:

ayelet barak אמר/ה...

לצערנו הרב, נפטר סטיב ג'ובס לפני כשבוע, לאחר שהושק האייפון 5 . אם אפשר לומר על מישהו שהשאיר טביעות אצבע וחותם על העולם אין ספק שזהו האיש.