שלום איילת, נועה עמוסי כותבת לך, צפיתי בהרצאה של אורית אבינדב-אונגר על הטמעת התקשוב. אני מאוד מסכימה עם המדדים שנמדדו במחקר כמי שתורמים להצלחה של תהליך שינוי ובעיקר עם הנושא של עמדות. כאמור למרות שהמורים העריכו את עצמם בינוני-נמוך מבחינת הידע הTACK, היו להן עמדות חיוביות כלפי השינוי כי הביה"ס שלהם הוא ארגון שהתחייב להיות ארגון לומד. כשאדם רגיל לבוא למקום עבודה שאינו קופא על שמריו, שמתחדש ובודק את עצמו, הרגל הלמידה והשינוי טבוע בו ולכן מצאו שהתקשוב בכיתותיהם הצליחו. יחד עם זאת- אין זה נכון לומר זאת על כלל קהיליית המורים. הרבה מאוד מורים לא אוהבים שינוי, מתנגדים לו וזה בעיקר בא מתוך חשש רגשי- של איך אסתדר עם השינוי, הנוחות שב"קודם"...לכן לדעתי חשוב מאוד לעבוד עם מורים כבר בתור פרחי ההוראה שהם בחרו בתחום מקצועי שמתחדש עם הזמן, לעורר בהם מוטיבציה וכבוד להיותם שייכים לתחום דעת מקצועי ומדעי לכל דבר, שבונה את אזרחי העתיד אשר ישנו את פני החברה- ואיזה מן אזרח יהיה הוא ללא מיומנויות מחשב ? ההרצאה הייתה מאוד מעניינת והממצאים מחזקים את מטרות משרד החינוך. אבל אני גם מסכימה עם הערת הקוריוז של המורה- ישנה עייפות כאשר כל שנה-שנתיים יש "רפורמה". צריך לקבוע יעדים ארוכי טווח ולהמשיך ולחזק רפורמות קיימות ולא להמציא חדשות לבקרים מהפכה חדשה. זה יוצר אפקט נדנדה שלא מאפשר הטמעת החומר באופן מקצועי. בהצלחה בהמשך דרכך, ובהערכה על פועלך בעבר הווה ולעתיד. נועה
תגובה 1:
שלום איילת, נועה עמוסי כותבת לך, צפיתי בהרצאה של אורית אבינדב-אונגר על הטמעת התקשוב. אני מאוד מסכימה עם המדדים שנמדדו במחקר כמי שתורמים להצלחה של תהליך שינוי ובעיקר עם הנושא של עמדות. כאמור למרות שהמורים העריכו את עצמם בינוני-נמוך מבחינת הידע הTACK, היו להן עמדות חיוביות כלפי השינוי כי הביה"ס שלהם הוא ארגון שהתחייב להיות ארגון לומד. כשאדם רגיל לבוא למקום עבודה שאינו קופא על שמריו, שמתחדש ובודק את עצמו, הרגל הלמידה והשינוי טבוע בו ולכן מצאו שהתקשוב בכיתותיהם הצליחו. יחד עם זאת- אין זה נכון לומר זאת על כלל קהיליית המורים. הרבה מאוד מורים לא אוהבים שינוי, מתנגדים לו וזה בעיקר בא מתוך חשש רגשי- של איך אסתדר עם השינוי, הנוחות שב"קודם"...לכן לדעתי חשוב מאוד לעבוד עם מורים כבר בתור פרחי ההוראה שהם בחרו בתחום מקצועי שמתחדש עם הזמן, לעורר בהם מוטיבציה וכבוד להיותם שייכים לתחום דעת מקצועי ומדעי לכל דבר, שבונה את אזרחי העתיד אשר ישנו את פני החברה- ואיזה מן אזרח יהיה הוא ללא מיומנויות מחשב ?
ההרצאה הייתה מאוד מעניינת והממצאים מחזקים את מטרות משרד החינוך. אבל אני גם מסכימה עם הערת הקוריוז של המורה- ישנה עייפות כאשר כל שנה-שנתיים יש "רפורמה". צריך לקבוע יעדים ארוכי טווח ולהמשיך ולחזק רפורמות קיימות ולא להמציא חדשות לבקרים מהפכה חדשה. זה יוצר אפקט נדנדה שלא מאפשר הטמעת החומר באופן מקצועי.
בהצלחה בהמשך דרכך, ובהערכה על פועלך בעבר הווה ולעתיד.
נועה
הוסף רשומת תגובה