יום שישי, 13 בינואר 2012

"צופים לעתיד" היה נכון!

"החינוך היעיל ביותר הוא לתת לילד לשחק בדברים נפלאים." ~ אפלטון

ללמוד מתוך משחק - הנעה ללמידה והנאה מהלמידה
במסגרת הרצון להשתלב במהירות שהטכנולוגיה מתקדמת ולהדביק את הפער בינינו לבין הדור הצעיר והחכם העומד מולנו, ןלהפוך את רכישת הידע לחוויתית . בדקנו כיצד אפשר לשלב את אותה טכנולוגיה שעליה סיפרתי בפוסטים קודמים טכנולוגית ה QR.
רצינו לפרוץ את הגבולות של המקום והזמן וכדי לא להאבק במגבלות הממסד והמערכת הלכנו לבדוק את שילוב הטכנולוגיה ותגובות הנוער אליה, במסגרת חינוכית שאינה שייכת למסגרת הפורמאלית  - תנועת נוער - תנועת הצופים. הכנו פעולה בה כל המשימות היו מקודדות ב qr. כללי התכנון של הפעולה לא השתנו - היו מטרות, מתודות וגיוון של פעילויות ובכל אלה שילבנו גם טכנולוגיה. מצאנו כלי שמייצר את הקודים בקלות רבה, הכלי מאפשר לייצר קודים לכל מה שיעלה בדמיונכם...כתובת של אתר, טקסט, וכו'. כך שלאחר שמצאנו את מקורות המידע והכנו את הפעילויות קודדנו אותן והדפסנו על דפים. כך שהחניכים היו צריכים לסרוק באמצעות הסמארט פון  שלהם את הקוד ו...הופ לבצע את המשימה. השתמשנו בסמארטפון גם לצורך צילום באחת המשימות ולהסרטה, להקשבה למוסיקה ולקריאת כתבה - המכשיר הנייד הכיל את כל מקורות המידע שאליהם היו הפניות. חשוב לציין שבכל פעילות השתמשנו במקור מידע אחר - שיר / כתבה / מערכון מוקלט / מקור מידע .
מה שהיה יפה מאד לראות היה את ה ה ת ל ה ב ו ת!!! ההנעה ללמידה היתה כאן מורגשת ואמיתית ובלתי משתמעת לשני פנים. הנעה והנאה, התלהבות יחד עם התסכול אם נראה לרגע שהטכנולוגיה  לא עובדת מייד....
מצרפת קטע ראשון מהסרט שהסרטנו במהלך הפעולה בו שומעים ורואים את ההתלהבות!!!


השבוע באחת מהכיתות בהן אני מדריכה המורה העבירה שיעור חשבון בדרך של משחק לתלמידי כתה א'. בסיום השיעור ביקשתי ממנה לשאול אותם אם ירצו לשחק שוב בשיעור חשבון באותה דרך, היא שאלה אותם  והם כולם כאחד אמרו שכן הם מאד רוצים לשחק שוב בחשבון. היא שאלה למה? והם ענו כי זה היה כייף....תשובתה היתה  "כייף זה לא נימוק...." ואני חושבת שאם ילדים מסיימים שיעור חשבון ואומרים שהיה להם כייף זו הצלחה גדולה למורה וסיבה מעולה להמשיך לשחק ...וללמד.

אין תגובות: