יום שבת, 31 בדצמבר 2011

קישור לבלוג שלי...

QR Code
יש באינטרנט אפשרות ליצור קודים משלך לאתרים - כאן יצרתי קוד לבלוג שלי , עכשיו אתם יכולים לקחת אותו איתכם  בנייד .. כתובת האתר. התחלתי לחפש מחוללים כאלה כדי ליצור קודים של qr.
התחלנו ליצור משחק בו רצינו לשלב את הטכנולוגיה של ה qr  בפעילות חינוכית. החלטנו , כדי לא להתמודד עם הכללים של שימוש בטלפונים ניידים בתחומי בית הספר, להתחיל מפעילות חינוכית לא פורמאלית בתנועת נוער.  חשבתי שיהיה נכון לעבוד עם הטכנולוגיה הזו במרחבים פתוחים ולא בתחומי כתה או בניין וכל השיקולים הללו הובילו אותי לצופים. הבן שלי התנדב לעזור ולהעביר את המשחק, באחת מהפעילויות של הצוות שלו בצופים. בעוד שבועיים הם מקיימים בתנועה "יום צופה" ביום הזה כל השבט יוצא לפעילות צופית סביב נושא שבוחרים ומקיימים בו פעילויות צופיות לצד הכרת ערכי התנועה וההסטוריה שלה ובשיא מקיימים טקס עם כתובות אש וכל שיכבת גיל עוברת טקס של "מעבר דרגה". לקראת אותו יום (סופשבוע) הם מקיימים פעולות הכנה. בפעולות אלה הם מכינים את החניכים לקראת הנושא ומציגים להם את התכנים  הפעילות שאנחנו מתכניים תעסוק בעשר דיברות הצופה. לשם כך חיפשנו אתרים בהם אפשר ליצור את הקודים שיחכו להם בתחנות השונות. לכל תחנה נכין קוד כזה ובו משימת ביצוע או שאלה, שיר או אתר בו יצטרכו לחפש מידע.
מצאנו כמה כלים מעניינים בהם בקלות יוצרים קודים מכתובות אינטרנט או טקסטים אותם כותבים ואחכ הופכים לקודים - ממש צופן שאפשר לשחק איתו ולפענח בקלות עם כל סמארטפון . כתובת האתר. בנוסף מצאנו בכלים של גוגל תוסף שמורידים לסרגל הגוגל שלך ובעזרתו קליק ימני על שם האתר נותן אפשרות ליצור לו קוד qr מייד.  מכאן נלך ליצור את המשימות ובמשך השבועות הקרובים אעלה את המשימות שניצור ואחריהן את התיעוד של המשחק אותו נפעיל.

אין תגובות: